Poražavajuće zvuči podatak da je oko 70 posto voznog parka u Hrvatskoj starije je od deset godina. Zbog toga i ne čudi tako loša prolaznost na tehničkom pregledu. A čak 13.8 godina prosječna je starost osobnih vozila u Hrvatskoj što ukazuje na trend postarivanja voznog parka.
U toj brojci više od dvadeset posto vozila nije prošlo iz prve, a kao glavni nedostatak pokazale su se neispravne kočnice. Druga boljka su rasvjetni sklopovi, a nedostaci vezani uz osovine, kotače, gume i ovjes drže treću poziciju na listi najčešćih grešaka.
A pogreške se ne mogu sakriti jer kontrolori u stanicama za tehnički pregled imaju naputak s više od 1600 kontrolnih točaka na osnovu kojih mogu ocijeniti tehničku ispravnost vozila. Kod pneumatika, najčešća boljka je prevelika istrošenost gaznog sloja. Nedostatak je to zbog kojeg ne možete proći tehnički pregled. Ako je isti toliko istrošen da se nazire pletivo karkase vozilo će biti isključeno iz prometa.
Nakon navedenih grešaka slijedi nejednoliko istrošen gazni sloj, brojna vidljiva oštećenja poput balona po obodu pneumatika ili ispucani bokovi. Svakako treba pripaziti i na potencijalna struganja pneumatika o dijelove automobila poput blatobrana. A sumnjate li na problem s gumama, obratite se stručnjacima u Vulkalu. U najvećem distribitivnom lancu guma za najrazličitije vrste vozila u Hrvatskoj pronaći ćete odgovore i rješenja za prolazak tehničkog pregleda bez stresa.
10 grešaka zbog kojih se pada
Ako su kotači deformirani ili oštećeni, to je veći nedostatak zbog kojeg nećete proći test. Na slici je oštećeni kotač.
Ako je bočnica toliko oštećena da postoji mogućnost pucanja bočnice i gubitka tlaka, to je opasan nedostatak.
Ako su kotači oštećeni pa postoji opasnost od odvajanja, to je opasan nedostatak zbog kojega je oslabljena nosivost kotača.
Ako je izbočenje toliko veliko da postoji mogućnost pucanja bočnice, to je opasan nedostatak.
Potrošeni pneumatik kojem je dubina gaznog sloja ispod granične vrijednosti je veći nedostatak.
Ako pneumatici toliko zapinju o ostale dijelove da je ugrožena vožnja i upravljanje vozilom, to je opasan nedostatak.
Ako su pneumatici toliko potrošeni da je vidljivo pletivo karkase, to ulazi u kategoriju opasnog nedostatka.
Ako pneumatici nemaju ispravan indeks nosivosti i brzine, to je veći nedostatak. Slika prikazuje indeks nosivosti i brzine.
Oštećena bočnica pneumatika je veći nedostatak. Slika iznad prikazuje oštećenu bočnicu pneumatika.
Ako pneumatici u bilo kojem položaju dotiču ostale dijelove vozila, to je veći nedostatak. Na slici zapinje za blatobran.
Izvor: jutarnji.hr