Tehnološka izvrsnost u razvoju guma: Continental slavi 150. godišnjicu

Tehnološka izvrsnost u razvoju guma: Continental slavi 150. godišnjicu

„Gume su naša strast. Naša tehnološka izvrsnost osigurava sigurnost, pouzdanost i održivost već 150 godina. Ponosni smo na to“, kaže Christian Kötz, rukovoditelj poslovnog područja guma i član izvršnog odbora tvrtke Continental. Dodaje: „Mnogi današnji tehnološki standardi za gume potekli su od Continentala. Mi iznova i iznova pomičemo granice mogućega. Cilj nam je proizvoditi cjelokupan portfelj proizvoda isključivo od održivih materijala i na klimatski neutralan način najkasnije do 2050.“

Korijeni tvrtke Continental sežu do ranih osnivačkih dana. Osmog listopada 1871. osnovan je Continental Caoutchouc & Gutta-Percha Compagnie. Paleta proizvoda prvobitno je uključivala niz proizvoda od gume, poput lopti za igru, gumenih prostirki, pokrivača za valjke, gumiranih tkanina i balona te punih guma za kočije i bicikle. Kad su bicikli započeli svoju svjetsku karijeru 1892. godine sa slobodnim hodom i torpedo kočnicama, Continental je bio prva njemačka tvrtka koja je proizvodila pneumatske gume za bicikle pa je „pneumatika“ ubrzo postala udomaćena riječ. Nedugo nakon toga, 1898. godine, krenula je proizvodnja pneumatskih guma za automobile. Prvi pneumatici i dalje su bili bez gaznog sloja i u usporedbi s današnjim standardima imali su ograničene upravljačke značajke, posebno na mokrim i zavojitim cestama. Svi proizvođači guma pokušavali su riješiti podložnost svojih proizvoda proklizavanju, sve dok Continental nije predstavio prvi svjetski pneumatik s gaznim slojem 1904. godine.

Potrebe industrijalizacije i mobilnosti kao rani pokretači inovacija
Pobjeda individualne mobilnosti i napredak industrijalizacije zahtijevali su proizvode za nova područja primjene. Osim sigurnosti u središte pozornosti sve je više dospijevala tema udobnosti. Godine 1908. Continentalovi inženjeri izazvali su svjetsku senzaciju izumivši odvojivi naplatak koji je znatno olakšao postavljenje kotača i gume. Kako bi obilježio svoju 50. godišnjicu, Continental je bio prva njemačka tvrtka koja je na tržište izbacila velike gume za komercijalna vozila. Godine 1928. prvi su put proizvedene gume za poljoprivredne traktore i pogonsko-vučne strojeve. Poljoprivredna traktorska guma T2 bila je prva pneumatska poljoprivredna guma u Europi. Continental je u industrijski sektor uveo revoluciju u segment punih guma koje su se upotrebljavale na viličarima, aerodromskim vozilima i u ostalim teškim industrijskim primjenama. Velik uspjeh pneumatika od pune gume predstavljen je 1932. godine, izrodio je kraticu za ovu kategoriju koja se i danas rabi: CSE.

Još jedna prekretnica u povijesti industrije 20. stoljeća bio je prvi pneumatik izrađen od sintetičke gume koji je s proizvodnih linija Continentalove tvornice sišao 1936. godine. Zbog posljedica ekonomske nestašice tijekom ratnih godina proizvođač pneumatika pokrenuo je prva istraživanja s namjerom da dobije gumu od ruskih maslačaka. Projekt je nastavljen 2011. godine i od tada stalno napreduje. Guma za bicikle „Urban Taraxagum“ bila je prvi Continentalov pneumatik u serijskoj proizvodnji u kojem se rabila maslačkova guma.

Godine 1943. Continental je prijavio patent za gumu bez zračnice. Izum koji je znatno unaprijedio otpor kotrljanja pneumatika i postao uobičajeno tehnološko načelo u poslijeratnom vremenu, što se ni danas nije promijenilo. Continental je prvi omogućio posebno sigurnu vožnju u zimskim uvjetima 1934. godine svojim „sveterenskim“ modelom: prvom namjenskom gumom projektiranom za snijeg, što je ujedno i prva zimska guma. Continental je 1953. prešao prijevoj Sankt Gotthard u Švicarskoj svojim gumama M+S (blato i snijeg) pod javnobilježničkim nadzorom, čime je uspješno zaključio prvi test zimskih guma u povijesti.

Intenzivno testiranje pruža sigurnost – na gradskim ulicama i pri vožnji u ekstremnim uvjetima
Prije nego što Continental izbaci novi pneumatik na tržište, mora uspješno proći široku lepezu testova, bilo da je riječ o tehnološkim inovacijama za putnička i teretna vozila ili o sektoru posebnih guma. Ukupno novi modeli pneumatika prevale 25 milijuna kilometara na testu prije nego što proizvodnja počne. Ovaj golemi trud svakako je opravdan. Zato što je temelj za kvalitetu proizvoda proizvođača guma iz Hanovera, za sve primjene – čak i u ekstremnim uvjetima. Godine 2003. Continental je postao prvi dobavljač serijskog pneumatika s dopuštenom maksimalnom brzinom od 360 km/h: ContiSportContact Vmax.

Godine 2007. ContiSportContact Vmax postao je prvi pneumatik upisan u Guinnessovu knjigu rekorda te prvi izbor u mnogobrojnim rekordnim utrkama poznatih Tunning kuća.
Radi ispitivanja guma u svim zamislivim uvjetima tvrtka posjeduje najsuvremenija postrojenja za testiranje guma diljem svijeta. Contidrom nadomak Hanoveru, „prototip“ i referencija za sve Continentalove ispitne centre za pneumatike, otvoren je 1967. Već 1968. godine, na opće divljenje novinara i javnosti, u našem centru za ispitivanje Contidrom na pistu je izišao prvi automobil na elektroničko upravljanje bez vozača. Continental je nastavio razvijati ovu tehnologiju te je sada rabi na svojem testnom poligonu u Uvaldeu, u Teksasu, SAD, kako bi podvrgavao svoje gume testovima izdržljivosti.

Godine 2012. službeno je otvoren Automatski analizator kočenja u zatvorenom (Automated Indoor Braking Analyser, AIBA) na poligonu Contidrom. Ovaj objekt, jedinstven u cijelom svijetu, omogućuje ispitivanje performansi kočenja guma na različitim voznim površinama tijekom cijele godine, bez obzira na vremenske prilike i potpuno automatizirano uz pomoć besposadnih vozila. U budućnosti će gume također biti ispitivane u novoj vrsti simulatora dinamične vožnje. Tako će profesionalni testni vozači virtualno obavljati realistične scenarije u vožnji. Zahvaljujući obavljanju svakog ciklusa ispitivanja u simulatoru vožnje umjesto na cesti bit će potrebno proizvesti manji broj probnih pneumatika. Stoga će ovo ulaganje u nove tehnologije ispitivanja pridonijeti velikim naporima tvrtke Continental prema održivosti.

Svijest o resursima kao rana pokretačka sila tehnološke izvrsnosti
Continental je posvećen većoj održivosti u industriji guma i automobilskoj industriji od ranih sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Posljedice naftne krize iz 1973. bile su poticaj za istraživački projekt razvoja pneumatika s optimiziranim otporom kotrljanja. Spoznaje stečene na ovom projektu u konačnici su 1993. iznjedrile proizvod bez presedana. Prvi su put u gumi ContiEcoContact spojene ekološke prednosti i ekonomski aspekti s izvanrednim voznim i sigurnosnim značajkama. Otad se Continental suočava s velikim izazovima u smislu ograničene količine sirovina i nužnosti smanjenja emisija CO2. Dugi niz godina održivo i odgovorno upravljanje jest neodvojivi dio Continentalove korporativne strategije.

Napori su usmjereni strateškim temama poput borbe protiv klimatskih promjena, niske emisije mobilnosti, kružnog gospodarstva i održivih opskrbnih lanaca, čime su obuhvaćene sve faze lanca stvaranja vrijednosti. Već je 1903. utemeljen ogranak u Seelzeu nadomak Hanoveru za ponovnu obradu i recikliranje gumenih otpadaka. Godine 2013. Continental je otvorio svoj jedinstveni pogon ContiLifeCycle u Hanover Stöckenu. Zahvaljujući svojem integralnom pristupu obnovi gaznog sloja za kamionske i autobusne gume i posebno razvijenom postrojenju za reciklažu guma industrijskih razmjera Continental je pionir u industriji.

Kako bi gume budućnosti učinio još energetski učinkovitijim i ekološkijim u smislu proizvodnje, uporabe i recikliranja, tvrtka sustavno ulaže u istraživanje i razvoj novih tehnologija, alternativnih materijala i proizvodnih procesa kompatibilnih sa životnom sredinom. Continental se, primjerice, namjerava najkasnije do 2050. godine prebaciti na upotrebu potpuno održivo proizvedenih materijala u proizvodnji svojih guma.
Senzorska tehnologija i digitalizacija omogućuju inovativna rješenja i usluge vezano za pneumatike

Continental je također jedan od pionira kad je riječ o digitalizaciji guma. Još je 1999. godine proizvođač guma demonstrirao da se podatci potrebni za napredne sustave za pomoć vozaču mogu preciznije i brže odrediti uporabom guma kao izvora podataka. To se smatra rođenjem pametnog pneumatika. Otad je Continental nastavio s digitalizacijom guma učinivši dostupnim potpuno nove usluge za vozne parkove i krajnje kupce. Od 2010. Continental je objedinio sve usluge za vozne parkove pod markom Conti360° Fleet Services. Od preporuka i savršenog izbora odgovarajućih guma, preko ispravnog namještanja i brze pomoći u slučaju probušene gume pa sve do neprekidnih pregleda i sveobuhvatnih izvještaja o pneumaticima za sva svoja vozila – operateri voznih parkova dobivaju profesionalnu i zaokruženu uslugu.

Tvrtka nastavlja širiti svoj ekosustav pametnih, digitalnih rješenja za Continentalove vrhunske pneumatike koji su u međuvremenu razvijeni. Kao jedan od najvećih svjetskih dobavljača elektronike, senzorskih sustava i softvera u industriji mobilnosti, Continental u ovom segmentu posjeduje odlučujuću prednost nad konkurentima. Primjerice, Continentalova sposobnost da gumi omogući komuniciranje s ostalim sigurnosnim komponentama poput središnjeg elementa u sustavu vozila pridonijela je revolucionarnom projektu na početku novog stoljeća: vozilom duljine 30 metara. Usklađenost svih sustava koji su dio operacije kočenja dovela je do potpunog zaustavljanja vozila za samo 30 metara pri punom kočenju sa 100 km/h. U tom je trenutku prosječan put kočenja i dalje iznosio između 36 i 40 metara. To je dovelo do kraćenja puta kočenja za četvrtinu.

Danas se Continental koristi izravnom vezom svojih guma i senzora s oblakom kako bi svojim kupcima ponudio potpuno nove poslovne modele. Zahvaljujući velikom broju podatkovnih točaka Continentalovi kupci iz segmenta voznih parkova mogu provjeriti stanje svojih guma u svakom trenutku uz pomoć interno razvijenih algoritama. To znači da se održavanje guma može obavljati prema potrebi, a ne kao preventivna mjera, što donosi mnogo veću učinkovitost. Prednosti za pružatelje usluga voznog parka su minimalno vrijeme zastoja zbog popravaka, veća sigurnost i niži ukupni troškovi zahvaljujući većoj energetskoj učinkovitosti i općenito učinkovitijem radu. Godine 2020. Continental je postavio nove standarde predstavivši svoj uspješni pilot-projekt za iznimno precizno praćenje dubine gaznog sloja uz pomoć algoritama i telemetrijskih podataka s vozila.

I u budućnosti će Continental biti sinonim za inovativnost u tehnologiji pneumatika svojim vrhunskim portfeljem u segmentu guma za putnička, teretna i specijalna vozila. U svojem novom strateškom programu predstavljenom 2020. Continental opisuje svoj put u novom desetljeću. Središte strateškog programa „Vizija za 2030.“ (Vision 2030) jesu organizacija i sve poslovne aktivnosti dosljedno okrenute korisnicima. Osim toga, sektor guma nastavlja s rastom profitabilnosti i izdvajanjem u odnosu prema konkurentima u tržišnom okružju koje se brzo mijenja, u područjima održivosti i digitalnih rješenja.

Izvor: autopress.hr